11. června 2016

Essentials Quicksort ( čili řazení pole )

Essentials Quicksort ( čili řazení pole )

Řazení algoritmem Quicksort je jedno z nejrychlejších řazení vůbec. Používá ovšem rekurze a Game Maker Studio má omezení na počet vnoření. Řazení proto může při extrémních hodnotách házet Game Makerovský error na počet hodnot v zásobníku. Běžná řazení v počtu okolo sta hodnot se uskuteční prakticky bleskově.

sort(arrayname,first_item,last_item)
- seřadí jednorozměrné pole od nejmenší hodnoty do největší
swap(arrayname,index_A,index_B)
- vymění obsahy hodnot v jednorozměrném poli
sort_by_column(arrayname,first_line,last_line,first_column,last_column,order_column)
- seřadí dvojrozměrné pole nebo oblast podle hodnot ve vybraném sloupci
( funguje podobně jako ds_grid_sort )
swap_line(arrayname,line_A,line_B,column_A,column_B)
- přehodí obsahy hodnot ve dvou řádcích

zpět na přehled všech Essentials 2016


Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář vypovídá většinou o autorovi víc, než by byl jinak ochoten sdělit.