25. září 2015

Object Inspector

Object Inspector

Dnes jsem vyrobil gmx objekt ( pro Game Maker Studio, testováno na verzi 1.4.1657 ), který dokáže sledovat stav jiných objektů a tak se výborně hodí k ladění. Jeho použití je jednoduché. Tažením se hodí do Game Makeru ( tím se přidá k projektu ) a pak se vloží do místnosti ( room ).

















NEPOTŘEBUJE FONT ANI SPRITE, VYSTAČÍ SI SÁM!
KRESLÍ SE DO GUI VRSTVY, NEVADÍ MU VIEWS!
VZHLED A VELIKOST LZE SNADNO MĚNIT.

Je jedno, kam se v místnosti položí. Při spuštění vždy zaujme místo vlevo nahoře. Pak jej lze pravou myší za horní lištu odtáhnout kamkoli. Levá myš na lištu minimalizuje nebo z minima vrací. Inspector je nastaven je persistent, takže stačí ho položit do první místnosti v laděné hře.

Pokud se jich do místnosti položí víc, spustí se jen jeden. Tato vlastnost je v Create označena jako "make singleton" a lze ji vypnout, pokud se zároveň zajistí různá poloha v ikoně o jednu níže. Taková úprava vyžaduje znalost GML a běžně by to nemělo být potřeba.

Pod lištou je ovládací panel. První tři tlačítka mění výběr sledovaného objektu. První "M" nechá sledovat objekt, který je polohou (x,y) nejblíž myši. Pokud je "M" vypnuté, lze šipkami '<' a '>' proklikávat z jednoho objektu na druhý. Nelze vidět jen deaktivované instance. Čtvrté tlačítko udělá nad všemi objekty krátce hvězdičku. To se hodí pro nalezení objektů bez sprite nebo s visible=false. Poslední tlačítko 'X' zruší objekt inspector. Klávesa TAB přepíná viditelnost celého object inspectora. Levý CTRL+ levý ALT + poslední tlačítko panelu 'X' vypne laděnou hru ( funkce - game_end() ).

Vlastní funkce lze snadno dopsat do User Eventů. Kde první tlačítko je Event1, druhé Event2 atd.

Neměl by vzniknout žádný problém na libovolné platformě, ale když bude nalezen, tak uvítám podrobný popis problému a situace při níž vznikl.

Ke stažení je zdarma ( CC-BY ) v Code Garage, přesněji > ZDE <.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář vypovídá většinou o autorovi víc, než by byl jinak ochoten sdělit.