10. října 2015

Jsem z5!

Jsem zpět! :-)


Včera jsem se vrátil ze špitálu, kde mě rozřezali tak, že se z toho budu ještě dlouho regenerovat ( asi bych potřeboval trochu trolí krve, aby to šlo rychleji ). Ale protože všechno zlé je k něčemu dobré, mám pár pozoruhodných postřehů z daného prostředí. Jeden z těch postřehů má vztah i k tvorbě her a tak se tady s ním hezky uplatním. Je zajímavé jak jsou věci zároveň v rovnováze a zároveň pestré. Synergie jako vyšitá.

Všiml jsem si, že zdravotnictví funguje velice podobně jako armáda. Vlastní uniformy, přísně hierarchický systém řízení, výjimky ze zákonů, vlastní terminologie, uzavřené a nebo pro nezasvěcené málo přístupné objekty, vysoká společenská priorita a z toho plynoucí prestiž, pokročilá technika, svěřepě dodržované postupy. Z hlediska her by bylo možná atraktivní, předělat nějakou vojenskou strategii na zdravotnickou strategii víceméně 1:1. Místo boje by byl boj s chorobami. Budovy by produkovaly lidi, služby, výzkum atd. Ideální by byl koncept z UFO:ENEMY UNKNOWN. Základny by nahradil zdravotnický komplex, ten by se plnil budovami, přísun peněz by byl podle úspěchů a ekonomiku by doplňovaly nějaké akční mise. Například likvidace epidemie ( léčení a hledání zdroje nákazy ), záchrana života v nebezpečném prostředí, složitá operace významné osoby, atd. Úplně to vidím před sebou. :-) Je možné, že něco takového už existuje a já o tom nevím. Hry jako Theme Hospital mě vždy nechávaly chladným. Přesto myslím, že modelovat celé zdravotnictví podobným způsobem jako válečnou mašinerii, by mohl být zajímavý přístup k věci.

No, ale teď mám dost co dělat, tak ten nápad asi nechám u ledu.




2 komentáře:

  1. Nápad zní realizovatelně. Při kvalitním přístupu k OOP se v tom neutopíš. Výpočetně by to pro GMS neměl být problém, dá se tam pěkně pohrát s AI. Je to ale běh na delší trať, nic na týden. Tedy pokud to má vypadat dobře.

    LoF

    OdpovědětVymazat

Komentář vypovídá většinou o autorovi víc, než by byl jinak ochoten sdělit.