22. července 2015

Částicový Masakr

 Částicový Masakr




 Včera jsem se pustil do tvorby editoru částicových efektů.
 Založil jsem ho na své vlastní částicové šabloně, kterou jsem vytvořil docela dávno a tak ji chci navíc trochu vylepšit.


Grafické editační rozhraní bude poměrně strohé ( nechci ztrácet čas hračičkováním s GUI ) postavené na jednom typu tlačítka, ale zato bude podporovat všechny nastavitelné vlastnosti částic, které Game Maker Studio umí a dokonce počítám přidat pár vlastností, které Game Maker Studio implicitně neumí. :D

Zatím mám hotov základní generátor se základními vlastnostmi. Chybí ještě blend, sprite shape a secondary particles. Přemýšlím nad způsobem ukládání a nejspíš se pokusím exportovat přímo gamemakerovský objekt.


Hotové features

Standardní GMS:
- density, size, shape, speed, direction, gravity, orientation, color 1 až 3, alpha 1 až 3, color mix, life

Nestandardní:
-probability        // pravděpodobnost emise v procentech počítaná pro každý Step

Připravované features

Standardní GMS:
- blend, sprite shape, secondary particles

Nestandardní:
-surface crop      //vykreslování přes surface
-mangekyou       //osové zrcadlení

GUI:
- save, load, remember on startup
- animation export ( PNG set )


verze 0.0.1 debug exe leží v Code garage a lze si na něm vyzkoušet základní efekty
= Code Garage =


3 komentáře:

  1. Nezní to špatně. Špatný je jen samotný částicový systém GMS. V dnešní době je příliš omezený, v době, kdy byla vydána 8čka to bylo přijatelné, ale dnes již prostě krok nedrží, což je škoda.

    Hodně štěstí, LoF.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No a já myslel, že o tomhle blogu nebude nikdo tušit tak minimálně týden. :D

      Vymazat
    2. Občas mrknu na Codegarage, co jsi udělal nového. :)

      Vymazat

Komentář vypovídá většinou o autorovi víc, než by byl jinak ochoten sdělit.