24. července 2015

Částicový Masakr II

 Částicový Masakr II




Dnes světlo světa spatřila verze 0_0_2 a lze ji samosebou najít opět
v =Code Garage =. Původní koncept byl zcela překopán ( jak jinak), ale zato přibyly nějaké ty fičury. :-)

 Největší změnu představuje rozhodnutí oddělit editaci typů částic od editace částicového systému. Myšlenka je taková, že se v ParticleDefinitionEditoru nastaví základní částice, ta se uloží. V ParticleSystemEditoru se pak tyto uložené částice používají pro různé triky, ale základní vzhled částice už se nebude měnit. Např: si připravím částici dešťové kapky a pak v druhém editoru budu nastavovat, jak má pršet.


Předchozí verze dala základ ParticleDefinitionEditoru a tak GUI vypadá skoro stejně jako dřív. Vlevo akorát přibylo ovládání pro secondary particles typ Step. Ty vznikají z jiných částic během každého update particle systému ( u mě reálně shodné s eventem Step ) a tak je potřeba dávat zatraceně pozor, co se tam strčí, aby to nezavařilo počítač. Fakticky bych nezapínal cokoliv, co má kladnou hodnotu Density.

Pozn: Záporná hodnota Density znamená, že se secondary particle vytvoří jen každý Density-ntý krok, zatímco kladná vytvoří Density-krát částici během jednoho kroku.

Secondary particles se rekrutují z uložených běžných částic. Tzn. vpravo nastavíte částici, uložíte a vlevo ji pak lze načíst jako secondary. Před aktivací doporučuji změnit Density na -120, pokud není. U některých částic se dá dát třeba -30, ale byl bych opatrný.

Abych rozchodil secondary particles, zprovoznil jsem Save/Load. Zatím je na stejných tlačítkách jako Quicksave, jen se shiftem. Patrně to rozhodím na sólo tlačítka. Díky změně konceptu zbylo místo. :-)


Hotové features

Standardní GMS:
- density, size, shape, speed, direction, gravity, orientation, color 1 až 3, alpha 1 až 3, color mix, life, blend,
secondary particle Step

Nestandardní:
-probability        // pravděpodobnost emise v procentech počítaná pro každý Step

Připravované features

Standardní GMS:
- sprite shape, secondary particle Death

Nestandardní:
-surface crop      //vykreslování přes surface
-mangekyou       //osové zrcadlení

GUI:
- animation export ( PNG set )
- samostatný editor na systém emisí částic

Zrušené features

-remember on startup
Důvod: Měl jsem to a zjistil jsem, že hrozí kolaps, pokud si člověk nastaví příliš mnoho částic a ony se při startu pořád načítají - nelze z toho snadno ven. Navíc se to snadno obejde pomocí Quicksave.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář vypovídá většinou o autorovi víc, než by byl jinak ochoten sdělit.