5. června 2016

Velké množství obrázků ( sprites ) v Game Makeru Studio

Když se pracuje s Game Makerem, většinou se grafika nahraje do prostředí Game Makeru jako resources, buď sprites nebo backgrounds. Čím víc je v GMS nahráno grafiky, tím je pomalejší. Pokud chci spustit rozpracovanou hru, abych věděl, jestli právě napsaný kód je funkční, Game Maker Studio začne připravovat všechny obrázky a já můžu jít na kafe. S každou změnou to bude navíc dělat znovu a znovu. Zbytečně.

Naštěstí lze použít načtení obrázků za běhu funkcemi sprite_add nebo sprite_replace. To by samosebou stačilo pro běžné použití. Já jsem ale chtěl použít velké množství obrázků ( řádově stovky ) a nechtěl jsem s nimi zacpat paměť k prasknutí. Bylo třeba obrázky načítat jen když jsou opravdu zapotřebí a pamatovat si ty, které jsou načteny, aby se nenačítaly duplicitně.

Vyrobil jsem si na to pár funkcí a dávám je sem ze dvou důvodů:
1/ Abych nezapomněl, že je mám a kde je mám.
2/ Aby z toho měl třeba někdo další taky užitek.

Link do Code Garage složku se skripty, ukázkou a popisem:
https://www.dropbox.com/sh/oemhpl5jpgq6q2t/AACvsbRK3rxJuqlpo49-UXfva?dl=0

Ukázka se používá následovně:
- tlačítkem formát zvolíme png nebo jpg
- tlačítkem paste otevřeme adresář
- odněkud odkudkoli do něj nakopírujeme ( Drag&Drop nebo Ctrl+V) svoje obrázky daného typu
- tlačítkem gather indexujeme složku a mělo by se najít právě tolik obrázků, kolik jich máme
- dvojtlačítkem << >> prohlížíme obrázky

Pozn: Pokud v GMS nahrneme obrázky do složky Include, není třeba je pak vkládat.





Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář vypovídá většinou o autorovi víc, než by byl jinak ochoten sdělit.