11. června 2016

Essentials Dice ( čili házení kostkou )

Essentials Dice ( čili házení kostkou )

pokud chceme skutečně náhodná ( pokaždé jiná čísla ), je na začátku hry třeba použít funkci
randomize()
( podrobnosti o pseudonáhodných číslech v GML se lze dočíst v manuálu Game Makeru Studio )

k6()
- vrací náhodnou hodnotu mezi 1 až 6 včetně, čili jako běžná šestistranná kostka
k6_plus()
- vrací hod šestistěnkou plus další hod, kdykoli padne 6
( tedy třeba  6 + 6 + 2, samotné přesné násobky 6ti proto hodit nelze, třeba k6_plus =12 nenastane nikdy )
k10()
- hod desetistěnkou
k10_plus()
- hod desetistěnkou plus další hod, kdykoli padne 9
k_percent()
- procentní hod, od 0 do 100
fight_round(power_of_A,power_of_B,randomness)
- porovnání síly A ( power of A ) plus náhoda ( randomness ) proti síle B plus náhoda
vrací:
 +1, když vyhrál A
 -1, když vyhrál B
0 pro remízu
cross_times(range,times,over N)
- vrací kolikrát došlo při počtu times náhodných hodů v rozsahu 0 až range k překročení hodnoty N

zpět na přehled všech Essentials 2016

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář vypovídá většinou o autorovi víc, než by byl jinak ochoten sdělit.