Částicový Masakr
Včera jsem se pustil do tvorby editoru částicových efektů.
Založil jsem ho na své vlastní částicové šabloně, kterou jsem vytvořil docela dávno a tak ji chci navíc trochu vylepšit.
Grafické editační rozhraní bude poměrně strohé ( nechci ztrácet čas hračičkováním s GUI ) postavené na jednom typu tlačítka, ale zato bude podporovat všechny nastavitelné vlastnosti částic, které Game Maker Studio umí a dokonce počítám přidat pár vlastností, které Game Maker Studio implicitně neumí. :D
Zatím mám hotov základní generátor se základními vlastnostmi. Chybí ještě blend, sprite shape a secondary particles. Přemýšlím nad způsobem ukládání a nejspíš se pokusím exportovat přímo gamemakerovský objekt.
Hotové features
Standardní GMS:- density, size, shape, speed, direction, gravity, orientation, color 1 až 3, alpha 1 až 3, color mix, life
Nestandardní:
-probability // pravděpodobnost emise v procentech počítaná pro každý Step
Připravované features
Standardní GMS:- blend, sprite shape, secondary particles
Nestandardní:
-surface crop //vykreslování přes surface
-mangekyou //osové zrcadlení
GUI:
- save, load, remember on startup
- animation export ( PNG set )
verze 0.0.1 debug exe leží v Code garage a lze si na něm vyzkoušet základní efekty
= Code Garage =
Nezní to špatně. Špatný je jen samotný částicový systém GMS. V dnešní době je příliš omezený, v době, kdy byla vydána 8čka to bylo přijatelné, ale dnes již prostě krok nedrží, což je škoda.
OdpovědětVymazatHodně štěstí, LoF.
No a já myslel, že o tomhle blogu nebude nikdo tušit tak minimálně týden. :D
VymazatObčas mrknu na Codegarage, co jsi udělal nového. :)
Vymazat