9. března 2016

Zvuková hra na hrdiny

Zvuková hra na hrdiny

Kdo někdy hrál ( a nejlépe více než jednou ) pravé RPG hry jako Advanced Dungeons & Dragons nebo české Dračí Doupě, ten si jistě uvědomuje, jak velký potenciál má ve hrách příběh. Svoboda tvorby příběhu pomocí papíru a kostek je vpravdě nekonečná.

Dnešní RPG hry s počítačovým zpracováním se snaží své papírové předlohy dohonit. Ale jakkoliv jsou obrovské, disponují úchvatnou grafikou, hudbou, otevřeným světem a bůhvíčím ještě, často mají příběh velice přímočarý, s jedním nebo dvěma konci.

Napadlo mě proto, že by možná bylo zajímavé mít hru nebo hry postavené čistě na příběhu, ale tak, aby se mohl vyvíjet různými směry. Došel jsem k tomu, že grafika je pro tvorbu příběhu primárně brzdící element a příběh na ní ve skutečnosti nestojí nebo přesněji - stát nemusí.

Moje představa je jednoduchá. Univerzální ovládání pro mobily i desktop v minimalistickém provedení by mělo akustickou odezvu na všechny hráčovy akce. A to takovým způsobem, že by bylo možné ovládat hru se zavřenýma očima čistě na základě sluchového vjemu.

V současné době pracuji v GMS na konceptu jakéhosi enginu, který by dané podmínky splňoval. Možná se to povede, možná ne, ale jako myšlenka to asi není úplně marná věc.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář vypovídá většinou o autorovi víc, než by byl jinak ochoten sdělit.